Každý někdy začínal - motivace a cíle


Ahoj všichni :)
Jsem tu s další várkou odpovědí, tentokrát se dozvíte více o prvotní motivaci a cílech účastníků. 
Zatímco vy čtete tento článek, já jsem právě na svém prvním knižním blogu v Plzni, který pořádá Laurdes. Dost možná se ztrapňuju tím, že jsem 90% knížek nečetla, nebo tím, že nebudu všechny blogery a blogerky znát, ale i tak se na tuhle akci opravdu hodně těším :))
Ale vy se už pojďte podívat, jak odpověděli blogeři na mou další otázku...

Jaká byla tvá prvotní motivace, vytyčil/a jsi si nějaký cíl? Myslíš si, že to je v začátcích důležité?

Bastera - Knihy nekoušou
Moje prvotní motivace byla zkrátka jen podělit se o svoji zálibu ve čtení a sblížit se s ostatními knižními blogery, kteří mi v tomhle ohledu budou rozumět. Postupem času se moje motivace měnila, chtěla jsem se neustále zlepšovat a dosáhnout něčeho, na co bych mohla být pyšná. Myslím si, že je důležité, ale ne nutné si vytyčit cíl, jestli si chci psát jen tak pro sebe pro zábavu nebo jestli se chci neustále zlepšovat a postupně se někam propracovat. Samozřejmě může jedno navazovat snadno na druhé a cíle a motivace se mohou měnit, ale je dobré si vytyčit nějaký cíl, protože dle mého se pak za ním jde lépe :)

Moje první motivace? No, blog jsem si zakládala do budoucna hlavně kvůli přijímačkám na vysokou, protože v té době byl na můj současný obor ještě pohovor, kde by to, že si vedu knižní blog a případně mám i nějaké ty spolupráce mohlo hrát celkem velkou roli. Takže jsem měla motivaci v tom, že se na ten obor díky tomu dostanu. A ano, určitě je důležité si ze začátku vytyčit cíle, protože pak máte nějakou tu motivaci a žene vás to kupředu.

Cathy Chloupková - Mezi nebem a peklem
Prvotní motivace byla psát tak, abych s tím byla spokojená a smířit se s tím, že mou práci budou číst i jiní. V životě blogera totiž vždy přijde moment, kdy se najde nějaký rýpálek a začne vás a vaši práci kritizovat - mnohdy k tomu nemá důvod. Takže podle mě je důležité se smířit hned na počátku s tím, že píšete pro sebe a pro lidi, kterým se vaše práce líbí. Hlavně u prvního rýpálka neházet takříkajíc flintu do žita.

GiraffeAndy - Nejen knižní blog
Žádný cíl jsem neměla, vlastně naopak jsem si řekla, že už nebudu vůbec řešit návštěvnost apod., že to bude prostě jen můj malý skromný blog, kam občas, když budu mít náladu a čas, něco zveřejním. Na mém starém blogu mi totiž až moc záleželo na tom, aby tam bylo stále živo, nové články, hodně čtenářů a komentářů, jenže potom mi to bralo všechen volný čas a já si řekla dost, už takhle dál blogovat nechci. Takže ne, žádný cíl jsem neměla a ani jsem nepotřebovala žádnou motivaci, prostě mě jen bavilo psát o knihách, to je vše.

Jana - U Margarety
Vytyčit si nějaký cíl je důležité, pokud chcete něčeho konkrétního dosáhnout. Tak to ale s blogem nemám. Dělám to pro radost, protože mě to baví a veškeré úspěchy z toho plynoucí beru jako příjemné plus. Nechci, aby se z toho stala povinnost. A mou největší motivací jsou samozřejmě mí čtenáři.

Myanmar - Book-lords
Mou prvotní motivací bylo sdílení dojmů ze čtení s dalšími lidmi. V reálném světě jsem k tomu neměla příliš příležitostí – kamarádi četli buď jiné knihy než já, nebo nečetli vůbec. Cíl jsem si nevytyčila asi žádný. Většinou se nechám spíš unášet proudem událostí, než abych soustředěně směřovala k nějakému konkrétnímu výsledku. Myslím ale, že u někoho může být stanovení cíle hlavním hnacím motorem pro to u blogování vydržet.

Žádné cíle jsem si nestanovila, alespoň ne na začátku. Psala jsem prostě o tom, co mě baví. Měla jsem blog doslova přeplácaný různými meme a tagy. Až po nějakém čase jsem si uvědomila, že bych chtěla, aby blog vypadal trochu jinak. Tak jsem se přestěhovala na jinou adresu a zaměřila se na psaní recenzí, protože jsem si tou dobou hrozně přála navázat spolupráci s nějakým nakladatelstvím. Takže bych řekla, že je fajn, když hned od začátku víte, co chcete, ale nic se nastane, když se chvíli hledáte. 

Filipshk - Magician's Book
Jak bylo již zmíněno, mou první motivací bylo informování ostatních o jiných knihách, které mě v tehdejší době bavily. V té době, řekněme 14 let, jsem žádný cíl neměl, protože jsem si žil svým jednoduchým blogerským životem, psal články a byl rád za jakýkoli komentář. Jestli je ale důležité si při začátcích blogování vztyčit nějaký jasný cíl, ke kterému byste chtěli směřovat? To se asi těžko posuzuje. Protože jsem sám v té době ještě nevěděl, co to blogosféra vlastně je, žádný cíl jsem neměl. Ano, možná takový, aby se mi u článku objevil jeden dva komentář. Když se na to ale teď dívám zpětně, tak jsem si nějaký cíl vztyčit měl. Cíl, či sen, je vždy hlavním podnětem, který nás přinutí zatnout zuby, zamyslet se nad tím, co děláme špatně a následně se v tom zlepšit. Stejně jako vždy, i zde ale platí pravidlo, že každá mince má dvě strany. Člověk by si měl dávat pozor, k jakému cíli směřuje. Protože ne všechny jsou realizovatelné.

Prvotní motivace asi byli právě ti nový přátelé. A můj cíl byl/je/bude aby se můj blog lidem líbil, aby se na něj rádi vraceli, aby mě měli rádi a zanechali tam svůj názor... Určitě to je jedna z důležitějších věcí. Přece jenom ,když nebude chtít něčeho dosáhnout tak pro to nic nebudete dělat. Takže ano měli by jste mít nějakou motivaci, nějaký cíl

Prvotní motivace? Hmm...Řeknu to takhle. V mém okolí nebylo moc lidí, kteří četli (jedině taťka a s tím jsem se moc o knížkách bavit nemohla, protože spoileruje a schválně), takže jsem blog viděla jako možnost podělit se o svůj názor na knížky, které jsem přečetla. Nevím o tom, že bych si dala nějaký cíl a čím víc nad tím uvažuju, tak si myslím, že jsem opravdu žádný neměla.

Myslím, že vytyčit si na začátku nějaký cíl není důležité. Prostě psát o tom, co mě baví a zbytek pak už jde sám :).

Chtěla jsem psát o něčem, o čem by se dalo psát dlouhodobě. Hledala jsem něco, co mě jen tak neomrzí a čtení je asi jediná věc, která se mi za dlouhé roky nikdy nezajedla. (Měla jsem blog o háčkování, korálkování a já nevím o čem ještě a vždycky se mi to časem omrzelo) Myslím, že v začátcích (a nejen v nich) je nejdůležitější chuť psát a ne mít cíle, kam až to chci dotáhnout. Stanovování cílů samozřejmě není na škodu, ale pro mě konkrétně je nejdůležitější, že mě to baví.

Terry Shmash - Devils Handbag
Já jsem vždycky ráda na blog psala svůj názor a kritizovala. Taky jsem vždycky hodně četla knihy, které moc lidí nečetlo. Takže jsem prostě chtěla sdělit svůj názor. Můj další cíl pak byly recenzní výtisky :D :D Já vím, trochu hloupé, ale v naší knihovně jsou tak pramálo zásobení, takže to byl jeden z cílů. Ale tak, koho by nelákalo dostávat knihy zadarmo, že? Asi teď zním dost povrchně, ale prostě mě odjakživa štvalo, že se ke mně nové knihy dostanou za půl roku, pokud vůbec. Teď jsem asi trochu vyrostla a můj hlavní cíl ukázat čtenářům a budoucím spisovatelům chyby, stereotypy a klišé, které se v knihách často objevují, protože už mě přestává bavit číst po padesáté o nádherné, ale OBYČEJNÉ hlavní hrdince a králi školy a podobně. Takže teď je to hlavně tohle. A taky bych moc ráda zvýšila v blogovém světě zájem o literární klasiku, jako je třeba Remarque, Hamingway a podobně.

C.ind.ere.lla a Frozie - Popelčiny knížky
Prvotní motivace asi nebyla nijaká zvláštní. Opravdu to bylo jen sdílení zážitků s knihami. Až postupně si člověk začne dávat větší cíle, jako získat spolupráci s vysněným nakladatelstvím nebo se osmělit a natočit první video. Motivace je nesmírně důležitá, jinak u toho člověk nevydrží, ale zase by to neměly být samé materiální cíle.

Na začátcích byl pro mě problém pouze zveřejnit příspěvek. Nenacházela jsem vhodná slova a častokrát jsem přemýšlela, že se na psaní blogu jednoduše vykašlu, jelikož jsem byla bezradná. 
Postupně, když jsem se stále snažila psát jeden a ten samý příspěvek, jsem ho nakonec dopsala. Má motivace v tu chvíli byla, že jsem chtěla mít blog, jako ostatní blogeři. 
Uvědomila jsem si, že to nebude jednoduché. Začátky jsou vždy těžší, ale pokud si chcete založit blog, tak se rozhodně nevzdávejte, protože časem nebudete vědět, jaký článek máte zveřejnit dříve, jelikož budete mít hlavu plnou nápadů. :)

Mája - Fantasy MaKa
Motivace je určitě důležitá, ale cíl? To je ta motivace. :-D Zpočátku ani žádný moc nebyl. Prostě pobavit lidi, vypsat se a udělat si takovou svou menší databázi knih. Později už se to stupňovalo a člověk měl na sebe větší nároky a chtěl něčeho dosáhnout. Čtenáři, uznání, spolupráce a od toho se odvíjí další naše příběhy.

Pokud jsem na někoho zapomněla nebo někde vidíte nějaký překlep, tak mi prosím napište, hned to opravím! :)

Musím říct, že je vážně zajímavé, jak se názory liší. A o tom to právě je, každý jsme jiný, každému se líbí něco jiného. Tyto odpovědi nejsou receptem či návodem na úspěch, pouze rady, které vám mohou ale nemusí pomoci :)

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Každý někdy začínal - motivace a cíle

  1. Vážne super divné, ako každý začínal nejako inak a pre niečo iné a nakoniec... všetci sme tu vidíme už len výsledky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten projekt se mi zacina kibit cim dal tim vic. :-)

    OdpovědětVymazat

Předem děkuju za každý komentář :)

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.