Recenze obsahuje spoilery k událostem v prvním díle série Nástroje smrti.

Série: Nástroje smrti
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Eva Maršíková
Počet stran: 392
Rok vydání originálu: 2008
První vydání v ČR: 2013

Clary ví, že pokud se jednou připletla mezi lovce stínů, mezi které, aniž by to věděla, patří, není cesty zpět. Nadšená z toho není a nejraději by byla, kdyby ona i všichni její kamarádi a blízcí byli v bezpečí a v klidu doma. To však půjde těžko, když její matka leží v kómatu, zatímco ona se svými přáteli a potažmo i Spolkem stojí proti hrozbě jménem Valentýn. Do toho se navíc připletou rodinné záležitosti, protože Clary má najednou jak bratra, tak otce. A Simon by nerad zůstal jen kamarád... Clary z toho jde hlava kolem, ale nemá čas o všem přemýšlet. Valentýn na nic nečeká.

Druhý díl série Nástroje smrti bezprostředně navazuje na díl první, a tak nečekejte žádné nové uvádění do děje či pár stránek potažmo kapitol na rozjezd, naopak. Autorka na nic nečeká a všechny postavy okamžitě vrhá do dalšího dobrodružství a nebezpečí. Určitě bych tak knihu nikomu nedoporučovala bez přečtení předchozího dílu, jen díky němu budete chápat jak děj, tak vztahy mezi jednotlivými postavami.

Nadále můžeme sledovat hned několik příběhů hlavních postav, které se ale čím dál tím úžeji prolínají. Na povrch vyvstávají dávné pravdy ale i nové záležitosti. Autorka tentokrát sáhla po oblíbeném milostném trojúhelníku, do kterého ještě vložila zakázanou lásku. O emocionální náboj tedy není nouze. A to ani nemluvím o nenávisti, která se mezi jednotlivé postavy často staví.

Děj má díky velkému množství dialogů rychlý spád a kniha se tak velmi dobře čte. Příběh po celou dobu směřuje k velkému vyvrcholení, po cestě se však vyskytne i mnoho malých, zato důležitých odboček. Spisovatelka Cassandra Clareová navíc umí děj okořenit nečekanými a důležitými informacemi, přičemž si tu nejdůležitější znovu ponechala až nakonec. Čtenáři tak nenechává prostor k nadechnutí, a ten nemá jinou možnost, než se co nejdříve pustit do dalšího dílu...

*****

Knihu bych doporučila všem čtenářům, kterým se líbil první díl, protože pak je tato kniha určitě nezklame, autorka totiž standard drží stále vysoko.

*****

Podíval se někam za ni a pak zase rychle zpět. ,,Nezdám se ti jinej?" zeptal se.
Zvedla pohled a podívala se mu do očí. Měly barvu černé kávy - ne úplně černou, ale sytě hnědou s nádechem šedé nebo oříškové. Zdá se jí jiný? Možná byla z toho chování od chvíle, kdy zabil vyššího démona Abaddona, cítit větší sebejistota. Ale také na něm byla znát určitá ostražitost, jako by na něco čekal nebo něco vyhlížel. Toho si předtím všimla i na Jaceovi. Možná to bylo jen vědomí smrtelnosti. ,,Pořád jsi Simon."
Přivřel oči, jakoby úlevou, a když spustil řasy dolů, všimla si, jak má najednou vystouplé lícní kosti. Určitě musel zhubnout, pomyslela si a chystala se to i říct, když tu se najednou Simon sklonil a políbil ji.

*****
Vlastní hodnocení:
Předchozímu dílu jsem dala plný počet. Možná jsem si měla nechat maličkou rezervu na posun. Tentokrát jsem si tu rezervičku nechala. Ne proto, že by mi druhý díl přišel nějak znatelně horší, vůbec ne, jen mám pocit, že to autorka mohla trošku vygradovat. Věřím však, že si to nechává do dalších dílů...

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví MegaKnihy.cz
Knihu naleznete ZDE.